Wednesday 16 December 2020

BBM3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER

NUR SYAFIQAH ATIKAH BINTI MOHD ISHAK 195920
 

TERJEMAHAN TWEET MUFTI MENK DI LAMAN TWITTER


Terjemahan :

Yang Maha Berkuasa. Tekanan hidup kadang-kadang mendorong kita ke suatu sudut, sehingga sukar untuk bergerak ke hadapan. Bantulah kami untuk tidak berhenti tetapi terus berjalan di jalan yang lurus dengan setia. Beri kami kekuatan untuk mengatasi setiap rintangan di jalan kami. Kami memiliki kepercayaan penuh kepada-Mu, dengan Rahmat dan Kekuasaan-Mu!

 


Terjemahan: 

Fikiran anda boleh menjadi sahabat anda atau musuh terburuk. Latihnya dengan baik. Sekiranya anda tidak melatihnya, ia akan menganggap dirinya tuan & ia akan melakukan sesuka hati, ia akan menjadi negatif, kemurungan & ia menjadi kekuatan yang menyeret anda dan bukannya menolong anda. Sentiasa membawa fikiran anda ke arah yang positif !




Terjemahan:

Belajar bersikap adil. Yang Maha Bekuasa mengasihi mereka yang adil. Kadang kala anda tidak menyukai seseorang berdasarkan apa yang orang lain katakan tentangnya atau keterangan orang lain tentangnya. Tetapi sebaliknya dia menjadi orang yang baik. Oleh itu, jauhkan diri daripada mempunyai prasangka buruk. Beri peluang kepada semua orang!


Terjemahan: 

Tidak kira apa keadaannya, jangan menyakiti orang lain. Jangan bersikap jahat. Anda tidak pernah tahu apa yang dilalui oleh orang seterusnya. Sekiranya anda tidak dapat mengatakan perkataan yang baik atau melakukan sesuatu yang menyenangkan, yang terbaik adalah diam. Terdapat banyak kejahatan di dunia hari ini, anda tidak perlu menambahkannya!


Terjemahan: 

Malah orang yang paling "tulen" boleh memperbodohkan anda. Pada hari ini & zaman kini sukar untuk memberitahu siapa rakan sejati. Oleh itu, anda menjalani kehidupan dengan harapan orang menjadi ikhlas & tulen. Tetapi bersiaplah untuk dikecewakan. Ini adalah sebahagian daripada kehidupan. Orang akan menyakiti anda. Hanya Yang Maha Berkuasa yang dapat menyembuhkan anda!

Sumber: Akaun Twitter Rasmi Mufti Menk @muftimenk (https://twitter.com/muftimenk?s=08


                                                         Bukti kehadiran minggu 8


 

No comments:

Post a Comment