Thursday 18 June 2020

MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1

Screenshot daripada akaun Facebook : Syafiqah Atikah 

Screenshot daripada akaun Twitter : SyafiqahAtikah4

Huraian logo:
Logo tersebut berbentuk segi empat yang menandakan daripada 4 penjuru iaitu ibu, bapa, anak-anak dan saudara. Tanda hati ada 6 menandakan 6 orang di dalam lirik lagu tersebut dan begitu juga dengan 6 orang di dalam logo tersebut yang bermaksud ibu, bapa, kakak, adik, abang dan saudara. Matahari dan bula menandakan dia membantu ibu bapa setiap hari dari pagi sampai malam. 

Lirik lagu:
Saya berasa puas hati 
Menolong ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari 
Sehingga malam hari 

Ibu bapa yang disayangi 
Saya tetap berhati-hati
Menjaga budi pekerti
Keluarga saya yang dicintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudara, 
Mereka semua ada bersama
Semasa saya memerlukan mereka

Rujukan:
Normaliza Abd Rahim. (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Terengganu : Penerbit Universiti Malaysia Terengganu

No comments:

Post a Comment